Mikä sinua liikuttaa?

Ilmassa alkaa olla jo syksyn tuntua – niin ilmojen kuin vibojenkin puolesta. Kesälaitumilta ollaan palaamassa koulun ja töiden pariin. Menikö kesälomat aktiivisesti vai kutsuiko terassit ja siihen liittyvät iltapuhteet liiaksi? Neljän viikon liikkumattomuuden ja terassikauden jälkeen olo ei varmasti ole kaikkein levännein ja elinvoimaisin.  Elämästä saa ja siitä pitää nauttia, mutta hulluttelulla on seurauksensa.

Tässä tekstissä en saarnaa, mutta haluaisin jengin pohtivan sitä, miten liikkumisesta saisi luonnollisen osan elämää. Siten, että se olisi mukana niin arjessa kuin loma-aikoinakin. Ettei elettäisi ON-OFF elämää. Arjessa paahdetaan 110% ja lomalla tippuu hanskat aivan täysin. Pitää löytää oma laji, josta pitää juu. Yksi tärkeä pohdinnan paikka kuitenkin on se, miksi sä liikut? Mikä saa sut liikkeelle?

Voi toki yhtä hyvin olla liikkumattakin. Siinä vaiheessa kuitenkin hyväksyy sen tosiasian, että maksun paikka tulee jossain välissä. Vähän sama kun jättää sähkölaskut maksamatta, tulee jossain vaiheessa karhukirje. Jos ei sitäkään maksa, lähtee jossain vaiheessa sähköt. 🙂 Liikkumattomuudesta saattaa seurata ikäviä särkyjä ja toimintakyvyn laskua, mutta elämä on valintoja.

Mikä sinua liikuttaa?

Joku haluaa muokata kropastaan tietynlaisen. Joku rakastaa joukkuelajeja, joissa haluaa kehittyä tai on kiva kavereiden kanssa pelailla. Osa käy puntilla, jotta saisi lisää voimaa. Kaikki ovat hyviä syitä. Löydä oma henkilökohtainen motiivisi, niin saat liikunnasta elämän mittaisen kaverin.

Mä kerron omani. Se vaihtelee elämäntilanteen ja stressitason mukaan. Tällä hetkellä, kun stressilevelit huitelee yläilmoissa, päälajeina menevät kävely sekä hölkkä. Ne eivät vaadi kuin lenkkarit jalkaan ja ovesta ulos. Mikään ei laske stressitasojani paremmin kuin liikkuminen metsässä rokin pauhatessa luureissa.

Välillä on aikoja, kun haluan kehittää voimaa tai jotain taitoa. Tässä elämänvaiheessa koetan olla lisäämättä stressiä ottamalla paineita liikunnallisista tavoitteista vaan pyrin liikkumaan tavalla tai toisella joka päivä. Olkoon se vaikka ”vaan” puolen tunnin hölkkä metsässä. Ei kaikkien tarvitse olla crossfittaajia, triatlonisteja tai maratoonareita. Pääasia, että liikkuu. Ihan sama onko niin seksikästä sanoa harrastavansa lenkkeilyä.

Mikä sua liikuttaa? Kommentoi. 

Kivaa loppuviikkoa!

Noora

♥ Seuraathan meikäläisen menoa somessa ♥

Facebook 

Instagram

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Tässä vielä muikkaria syksyn valmennuksista ja tapahtumista. 

Käpylän & Pasilan ryhmävalmennukset starttaa 3.9.2018

Äijien treeniryhmä Mustikkamaalla 5.9.2018

Maksuton treenitapahtuma Helsingissä tämän viikon lauantaina 18.8.2018!

 

Posted in hyvinvointi, treeni and tagged , , .

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.