Noora vinkkaa – näin pidät kahvakuulaa oikein

Aloitan tässä postaussarjan nimeltään Noora vinkkaa. Joka perjantai aamu ilmestyy uusi hyvinvointia (lähinnä treeniä) läheltä liippaava vinkki. Mieluusti otan myös toiveita vastaan jos haluatte vinkkejä johonkin spesifiin. Ensimmäisessä osassa neuvon, miten pidät kahvakuulaa oikeaoppisesti, ilman että ranne vääntyy ikävästi.

Kahvakuula on todella monipuolinen ja kätevä liikuntaväline. Parasta kahvakuulaharjoittelussa on se, että voima, kestävyys ja kehonhallinta paranevat samanaikaisesti. Plussaa kuulissa on myös, että ne menevät pieneen tilaan – kätevästi kulkeutuvat auton takakontissa vaikkapa mökille.

Näin pidät kahvakuulaa oikein

Kahvakuulaharjoittelu eroaa hyvin paljon käsipainojen kanssa treenaamisesta. Kuulalle ominaiset liikkeet kuten etuheilautus, rinnalleveto sekä tempaus tehdään vauhdissa heilurimaisella liikkeellä.

Näissä liikkeissä ranteet ovat kovilla. Otetaan esimerkkinä ylöstyöntö rinnalta. Alkuasennossa kahvakuula lepää hartiaa vasten, pidä kyynärpää kiinni kyljessä, käsi suunnilleen rinnan keskellä. Huomioi tässä vaiheessa jo ranteen asento. Kuulan kahvaosa on etusormen ja peukalon välissä ja siten, että kuulaosa nojaa kyynärvarteen. Pidä ranne suorana. Kuulan tulisi pysyä paikallaan ilman, että puristat sormilla. Testaa siis nostamalla sormet ylös, peukalo osoittaa rintaasi kohden. Ranteen tulisi olla samassa linjassa kyynärvarren kanssa. Kahvakuulan kahvaosa halkaisee kämmenen peukalon ja etusormen kohdalta viistosti alaspäin.

Katsasta videolta, jossa näytän kuulalla rinnalta ylöstyönnön (kuten pystypunnerrus) ja kiinnitä huomio ranteen asentoon.

Pistähän testiin!

Mahtavaa viikonloppua!

Noora

♥ Seuraathan meikäläisen menoa somessa ♥

Facebook 

Instagram

 

Posted in hyvinvointi, treeni and tagged , , , .

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.