Onko painolla väliä?

Viimeisimmästä kehonkoostumusmittauksestani on aikaa varmaan parisen vuotta. En myöskään omista vaakaa, joten minulla ei ollut hajuakaan missä mennään. Tänään sitten astelin vaa’alle kun siihen oli mahdollisuus. Viime vuosina minua ei ole juuri edes kiinnostanut vaakalukema, mutta silti vaa’alle astuminen hieman hirvitti. Totuus satuttaa, mutta toisaalta sen kohtaaminen on pakollista, jotta voi muuttaa tekemisiään.

Oma työni keskittyy lähinnä muiden vartaloiden muokkaamiseen, joten se oma keho on jäänyt kyllä ihan huomioimatta. Toki oman kropan tulisi olla vähän niinkuin käyntikortti ja ”todiste” siitä, että omat opetukset toimivat käytännössä. Tiesin jo ilman mittausta, että rasvaa on kertynyt, koska ihan en ole elänyt niinkuin olen opettanut, mutta näillä mennään. 

Inbody-mittauksen tulokset

Pikkusen pelottaa laittaa nämä tulokset näin julkiseksi, mutta elämä on. Noh jos katsotaan pelkästään painoa, niin BMI hujahtaa ylipainon puolelle. Hups. Painoa on enemmän kuin naismuistiin, mutta muuten koen että tulokset olivat ihan okei. Varsinkin siihen nähden, etten viime vuosien aikana ole omasta mielestäni tehnyt mitään oman hyvinvointini eteen. Ei tavoitteellista treenaamista eikä kiristelyjä.

Naisilla rasvaprosentti on normaalin rajoissa kun lukema menee jonnekin 18 ja 28 välille. Omalla kohdalla viisari pysähtyi 22,4 prosentin kohdalle, joten onneksi ylipainoni ei ole pelkkää rasvaa. Lihasmassaa löytyi reippaasti eli 29,4 kg. Mentiin reilusti viitearvojen yläpuolella ja yläkropasta varsinkin löytyi lihaa. Ehkei ne mun ja Jorin treenit keväällä mennyt ihan hukkaan. Mulla on ilmeisesti vahingossa ollut joku bulkkaus päällä. 🙂

Perusta kunnossa vuodesta toiseen

Lähtökohtiin nähden positiivinen mittaustulos kertoo ehkäpä siitä, että sillä perustekemisellä on hyvin suuri merkitys. Niillä hyvillä tavoilla, jotka toistuvat päivästä ja vuodesta toiseen. Liikunta, uni sekä ruoka. Edellä mainittuihin seikkoihin liittyvät valinnat pitkässä juoksussa. Olen toki liikkunut, mutta vähän miten sattuu. Ainoa missä olen ollut tosi hyvä, niin nukkumisessa. Ennen vedin 4 tuntia yössä (kunnes tuli seinä vastaan), nyt menee jotain 6 ja 10 tunnin välillä. Keskiarvollisesti varmaan 8 tuntia / yö, noita 6 tunnin unia ei tule kun aniharvoin. Perusruoka minulla on terveellistä ja syön säännöllisesti. Varmaan monelle tuttu juttu: viikonloppuna lähtee mopo käsistä. Ja pikkuhiljaa herkkuja alkaa löytymään myös arkisin. Mutta tämä on helppo korjata, koska perusta on kunnossa. Uskon, että omalla kohdalla kiristelyksi riittäisi sattumien poistaminen ruokalistalta. Eli herkut ja viinilasilliset.

Johtopäätökset ➡️  nyt alkaa dieetti. Oma tavoitteeni on 4 kg rasvaa pois jouluun mennessä. Kovin hurjasta painonpudotustahdista ei ole siis kyse, mutta edelleenkään itseäni ei kiinnosta mitkään superdieetit, enkä ole valmis tinkimään treenitehoista (nyt kun treeni-inspis on viimein löytynyt). Mutta toisaalta kyllä omaa fiilistä kohentaisi kropan tiivistyminen. Ja vaikka tänä päivänä ei ole kauhean muodikasta laihduttaa (koska armollisuus),  niin silläkin uhalla aion vähän kiristellä. Maltillisesti, mutta varmasti.

Ja tunnustus: tänään vedin korvapuustipäivän kunniaksi 2,5 pullaa, mutta nyt se pullapussi visusti kiinni.

Kuka on mun mukana pudottamassa painoa?

Halukkaille tulevana lauantaina 6.10. InBody-mittauspäivä Etelä-Haagassa klo. 9-10. Mittaus ja palaute 25€ /hlö. Sitovat ilmoittautumiset ➡️ noora@shapeup.fi

Lisätiedot kysymällä tai Facebook -tapahtumasta. 

Kivaa loppuviikkoa!

Noora

♥ Seuraathan meikäläisen menoa somessa ♥

Facebook 

Instagram

Posted in Uncategorized.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.