Tietoa minusta

Olen 28-vuotias personal trainer, jonka arki koostuu liikunnasta, hyvästä ruuasta sekä pienen pojan äitinä olemisesta. Olen ollut vuosia toimistotöissä pankki- ja vakuutusalalla. Tänä vuonna hyppäsin omilleni ja toimin yrittäjänä personal training -valmennuksia tehden. 

Millainen olen valmentajana?

Valmennustyö on minulle sydämen asia. Asiakas on minulle aina ykkönen ja hommat räätälöidään asiakkaan tarpeiden mukaan. Olen valmentajana tiukka, mutta ymmärtäväinen. Arjen haasteet on tuttuja myös allekirjoittaneelle! Olen personal trainer, jonka puoleen voi käätyä, kuuntelen ja autan ratkomaan ongelmia. Sitähän tätä työ pääasiassa on. Ongelmien ratkomista. Miten saadaan kiireiseen arkeen sovitettua liikuntaa ja terveellisiä elämäntapoja ilman, että siitä saadaan kauhea stressi. 

Tärkeintä on löytää tasapaino

Pyrin elämään siten, että olen armollinen itseä ja muita kohtaan. Kuntoilu - ja ruokailufilosofiani pyrkii siihen, että ei olla liian tiukkoja, elämästä on mahdollista myös nauttia. Tärkeintä ei ole päätepysäkille pääsy mahdollisimman nopeasti, vaan ne välietapit siinä matkan varrella. Nautitaan matkasta. Hyvinvointi koskettaa muitakin alueita kuin vain optimaalisesti mietittyjä ruokailuja ja oikeaoppista liikuntaa. Unen ja levon tärkeyttä ei tule aliarvioida. Ja on sitä elämää myös kuntosalin ja lenkkipolkujen ulkopuolellakin. Nimittäin ystävät, lapset sekä puoliso. Itsekin pienen pojan äitinä tiedän, että aikaa ei välttämättä ole rajattomasti käyttää liikuntaan. Arki sujuu huomattavasti mukavammin, kun tasapaino kaikkien näiden osa-aluiden välillä löytyy.

Perusjutut kunniaan

Kunniotan lautasmallia ja uskon siihen, että perusjutuilla pärjää. Liikunnan saralla minua kiinnostaa milloin mikäkin. Tällä hetkellä omiin aikatauluihin sopii parhaiten juoksu- ja kävelylenkit sekä kuntosalitreenit. Omat kuntoilut salin puolella ovat nopeita, mutta sitäkin tehokkaampia. Näin "vanhemmiten" hieman rauhallisemmatkin lajit ovat alkaneet kiinnostaa eli pilates ja jooga. Hektinen maailma saa hetken aikaa pärjätä ilman minua kun pääsen joogasaliin rauhoittumaan. Kehonpainotreenit kiinnostaa ja suosionsa puolesta ilmeisesti kiinnostaa muitakin. Se mikä kehonpainoharjoittelussa on parasta, ettei tarvitse lähteä kotoa minnekään. Tehotreenit saat tehtyä ihan kotosalla tai siellä tutun lenkkipolun varrella.

 

Näistä ShapeUp pitää kiinni:

  • Liikunnan pitää tuntua, muttei koskaan sattua.
  • Liikkumisesta pitäisi tulla hyvä fiilis, joten jos näin ei ole, vaihdetaan lajia. Ihan jokaiselle on olemassa liikunnallinen harrastus, josta pitää, se vain pitää löytää.
  • Syömisestä ei tehdä monimutkaista, koska sitä se ei ole.
  • Ei hifistelyä, vaan perustekemistä, joka on mahdollista sovittaa sinne omaan arkeen
  • Jos kilot on kerätty vuosien saatossa, ei oleteta että ne lähtee parissa viikossa
  • vaa’an lukema ei ole terveen kehon ainoa mittari
  • Hyvinvointi käsittää muutakin kuin ruokavalion ja liikunnan

Koulutus

  • Audiovisuaalisen viestinnän perustutkinto 2004-2007
  • Liiketalouden Tradenomi 2009-2013
  • Trainer4You Hyvinvointivalmentaja 2013
  • Trainer4You Kuntosalivalmentaja 2013
  • Trainer4You Personal Trainer 2014
  • Liikuntalääketieteen perusopinnot Helsingin avoin kesäyliopisto 2015-2016
  • Spartan Gear voimaharjoitteluseminaari 02/2016
  • IKSA kahvakuulaohjaajakoulutus KB 1&2 04/2016

noora2
trainer4you-personal-trainer-lisenssilogo
trainer4you-kuntosalivalmentaja-lisenssilogo