Voimaharjoittelu haltuun pienryhmässä -uusi kurssi alkaa 6.5!

Vasta viime viikolla saimme päätökseen voimaharjoittelukurssin 4 hengen porukan kesken. Kurssi sisälsi 10 erilaista treenikertaa, jossa ehdittiin hyvin ottaa haltuun muun muassa etu- ja takakyykky, kulmasoutu, leuanveto, penkkipunnerrus sekä lukuisia kehonpaino- ja kahvakuulaliikkeitä, jotka tukevat tankoharjoittelua. En tarkoita, että kukaan olisi täydellisen valmis 10 treenikerran jälkeen (varsinkaan em. liikkeissä), mutta hyvä pintaraapaisu saatiin aikaiseksi. Monelle tankoharjoittelu on tuttua ainoastaan Body Pump -tunneilta, joillekin tanko on täysin vieras väline, joten kurssin sisältö muokkautuu kurssilaisten lähtötason ja toiveiden mukaan. Tuntien lisäksi osallistuneet saivat 2- jakoisen kuntosaliohjelman, joilla pärjäävät itsenäisesti kuntosalilla.

Kurssi oli hyvin pidetty, joten otetaan uusi heti toukokuussa. Ehtii hyvin ottaa voimaharjoittelun perusteet haltuun ennen kesälomia. Kurssille voi osallistua kaiken tasoiset, mutta toki jotain taustaa liikkumisesta olisi hyvä olla. Jos epäilyttää, niin laita viestiä, niin pohditaan yhdessä. 12 kerran aikana ehdimme hyvin käymään liikkeitä useampaan kertaan läpi eli esimerkiksi kyykkyä ei tarvitse oppia yhden tunnin aikana. 🙂 Eikä sitä kyllä tule oppimaan täydellisesti tämän kurssinkaan aikana, mutta saat mahtavat eväät sen harjoitteluun ja siihen, mitä kiinnittää huomiota kyykyn treenaamisessa.

Miksi voimaharjoittelu kannattaa?

Jos ei mietitä ulkoisia seikkoja, hyvä lihaskunto auttaa meitä selviämään arjen askareista ja tuovat hyvät edellytykset kivuttomalle elämälle. Lihaskunto ja lihastasapaino toimivat tuki- ja liikuntaelinvaivojen hoidossa ja ennaltaehkäisyssä. Jos siis selkää särkee, ei välttämättä syy ole rakenteellinen vaan kipu on selän hätähuuto sille, että se tarvitsisi liikettä.

Voimaharjoittelulla voidaan muokata kroppaa kiinteämmäksi, mutta toki siitä on hurjasti hyötyä myös mm. kestävyyslajien harrastajille. Puhumattakaan toimintakyvyn säilyttämisestä. Näen työni puolesta hälyttävän paljon parikymppisiä, jotka eivät pysty tekemään kunnollista kyykkyä kehonpainolla, saati saa tehtyä ainuttakaan etunojapunnerrusta. Lihasvoimat alkavat huveta vanhemmiten, varsinkaan jos ei lihaksia käytä. Mietin vaan, että minkälainen tilanne on sitten 60 vuotiaana, jos 25 vuotiaana lihakset menevät hapoille kauppakassien kantamisesta.

Oli voimaharjoittelun aloittamisen syynä mikä tahansa, kannattaa se aloittaa viimeistään NYT! Opi kanssani turvalliset tekniikat tärkeimmistä tanko- sekä kehonpainoliikkeistä. Meillä oli edellisellä kurssilla hirveän hyvä ja lämmin meininki, joten olet sydämellisesti tervetullut voimailemaan.

Ilmoittaudu 6.5 alkavalle kurssille NYT

4 hengen pienryhmävalmennuksessa otetaan voimaharjoittelu ja tekniikat haltuun 12 erilaisen treenikerran aikana. Ryhmän kanssa treenataan kahdesti viikossa, yhteensä 12 kertaa, joissa hiotaan mm. kyykky, maastaveto, penkkipunnerrus sekä kulmasoutu kuosiin. Pääosassa kurssilla on tankoharjoittelu, mutta kurssilla opetellaan myös tärkeimmät kehonpainoliikkeet sekä lisätään liikkuvuutta. Monipuolista tekemistä ammattitaitoisessa ohjauksessa.

Kurssi alkaa 6. toukokuuta ja kestää juhannusviikolle saakka

12 kerran voimaharjoittelukurssi alkaa maanantaina 6.5.2019 ja kestää 17.6.2019 saakka.

Treenejä 2 kertaa viikossa maanantaisin sekä torstaisin (Helatorstaina ei treeniä)

✅ Maanantaisin klo 17-18
✅ Torstaisin klo 18-19

Jokainen kurssilainen saa mukaansa treeniohjelman sekä osaamisen sen toteuttamiseen itsenäisesti. Pienen ryhmäkoon ansiosta saat lähes yksilöohjauksen tasoista neuvontaa, mutta hyvänä plussana samanhenkisiä treenikavereita. Hintakin on hyvin paljon edullisempi kuin yksilöllinen PT-valmennus. Jos jokin treenikerta jää välistä, voit sovitusti korvata tunnin tulemalla muille tunneilleni.

?Paikkoja vain 4 hengelle, joten toimi NYT!

? Hinta 299 € / hlö

? Maksun voi hoitaa useimmilla liikuntaseteleillä ja saldoilla ja kurssin voit maksaa 2 erässä.

? Kurssi järjestetään R5 Athletics & Health – yrityksen treenisalilla Metsälässä: Läkkisepäntie 20 Helsinki. Paikalle hyvät yhteydet niin autolla kuin julkisilla. Ilmaiset parkkipaikat.

Lisätiedot ja varaukset puh. 044 998 5780  /  sähköpostilla: noora@shapeup.fi

Lukaise kurssille osallistuneen Jennyn (Vastaisku ankeudelle -blogi) mietteitä treeniryhmästä ➡️

Insipiraatiota omaan salitreeniin

-Noora

♥ Seuraathan meikäläisen menoa somessa ♥

Facebook 

Instagram

 

Posted in personal training.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.